OGŁOSZENIE O NABORZE
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W GRÓJCU
OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW
NA STANOWISKO: PEDAGOG
W/w stanowisko pracy nie należy do kategorii stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych stanowisk urzędniczych.
1. Wymagania niezbędne, które kandydat winien spełniać:
1) posiadać obywatelstwo polskie,
2) posiadać wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,
3) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest i nie była mu zawieszona ani ograniczona,
4) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
5) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
6) kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
7) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
8) kandydat nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym w Kartotece karnej ani w Kartotece nieletnich,
9) kandydat daje rękojmię należytej realizacji zadań z zakresu pracy na stanowisku pedagoga w rodzinnej pieczy zastępczej,
10) kandydat posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pedagoga,
11) kandydat posiada nieposzlakowaną opinię,
12) osoba posiada wiedzę z zakresu prawa rodzinnego, w szczególności:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w domowej,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- oraz aktów wykonawczych do ustaw.
2. Wymagania dodatkowe:
1) mile widziane doświadczenie w pracy dzieckiem i rodziną,
2) samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
3) odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań,
4) dyspozycyjność i mobilność, komunikatywność, kreatywność,
5) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
6) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
7) umiejętność interpretowania przepisów,
8) wysoki stopień empatii,
9) biegła obsługa komputera: pakietów biurowych tj. edytora testu i arkusza kalkulacyjnego,
10) umiejętność pracy w zespole,
11) posiadanie prawa jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem do realizacji potrzeb służbowych.
3. Zakres wykonywanych zadań, w szczególności:
1) udział w posiedzeniach dotyczących oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka,
2) przygotowanie rodziny zastępczej lub prowadzącego RDD na przyjęcie dziecka w pieczy zastępczej, w tym udostępnianie dokumentacji dziecka i jego rodziny, organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku, gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku,
3) przygotowywanie opinii i diagnoz oraz innych dokumentów określonych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej niezbędnych do realizacji zadań,
4) współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowymi centrami pomocy rodzinie, ośrodkiem pomocy społecznej, sądem i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
5) realizowanie postanowień sądowych w zakresie umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej,
6) gromadzenie i analiza dokumentacji kandydatów na rodziny zastępcze, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
7) organizacja szkoleń dla rodzin zastępczych,
8) prowadzenie badań pedagogicznych dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej,
9) zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia i specjalistycznego poradnictwa,
10) wsparcie koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej,
11) ułatwianie dostępu rodzinom zastępczym do specjalistycznych form opieki nad dzieckiem i rodziną,
12) udział w pracach Zespołu ds. rodzinnej pieczy zastępczej,
13) wsparcie pedagogiczne dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,
14) prowadzeniu indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców zastępczych i dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,
15) podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą oraz prowadzącymi rodzinny dom dziecka,
16) przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obwiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
17) zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,
18) dokumentowanie wykonywanych zadań.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu,
ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 4A, 05-600 Grójec oraz teren powiatu grójeckiego
2) umowa o pracę,
3) wymiar czasu pracy – 1 etat.
5. Wymagane dokumenty aplikacyjne:
CV powinno być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora danych, którym jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, moich danych osobowych oraz wizerunku zawartych w CV w ramach procesu rekrutacji na stanowisko: Pedagog w zakresie wykraczającym poza katalog danych, o którym mowa w art. 221 KP, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. oraz ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781)”;
Wszystkie CV bez powyższej klauzuli nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji prowadzonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu i będą usuwane z bazy administratora.
Każdy kandydat przystępując do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.
6. Dodatkowe informacje:
1) Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
2) Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.
7. Termin składania ofert:
CV należy przesłać na adres: pcpr@pcpr.grojec.pl w nieprzekraczalnym terminie do 15.09.2025 r.
W tytule maila proszę podać: Rekrutacja – Pedagog – umowa o pracę
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu na adres mailowy pcpr@pcpr.grojec.pl) nie będą rozpatrywane – zostaną usunięte z poczty e-mail.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu zastrzega możliwość unieważnienia ogłoszenia.
DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu
Ewa Grotek
KLAUZULA INFORMACYJNA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu jest: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 4A, 05-600 Grójec.
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w PCPR w Grójcu za pomocą adresu e-mail: lukasz.kalinowski@cbi24.pl.
- Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 i § 4 Kodeksu pracy. W przypadku podania przez Panią/Pana innych danych osobowych, niż wymagane przepisami Kodeksu pracy, podstawą ich przetwarzania będzie dobrowolna zgoda, wyrażona na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i/lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO, w związku z art. 221a § 1 i art. 221b § 1 Kodeksu pracy.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym, w związku z naborem na wolne stanowisko pracy, a po zakończeniu procesu rekrutacji – w celach archiwizacyjnych, zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być uprawnione przepisami prawa instytucje oraz podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji celów wskazanych w ust. 4, a w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody - do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody.
8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w PCPR w Grójcu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych– Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. W stosunku do Pani/Pana danych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym dane nie będą profilowane.
11. Administrator nie będzie przekazywać Pani/Pana danych do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
Podanie danych wymaganych przez Administratora jest niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi udział w postępowaniu. Podanie dodatkowych danych, przetwarzanych w oparciu o zgodę jest dobrowolne i nie ma wpływu na udział w postępowaniu rekrutacyjnym.