Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu ogłasza nabór kandydatów na stanowisko - PEDAGOG

Data: 03.09.2025 r., godz. 15.16    514
Nabór potrwa do dnia 15.09.2025 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE

DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W GRÓJCU 

OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW 

NA STANOWISKO: PEDAGOG

W/w stanowisko pracy nie należy do kategorii stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych stanowisk urzędniczych. 

1.      Wymagania niezbędne, które kandydat winien spełniać:

1)      posiadać obywatelstwo polskie,

2)      posiadać wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,

3)      kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest i nie była mu zawieszona ani ograniczona,

4)      kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

5)      kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,

6)      kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 

7)      kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,

8)      kandydat nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym w Kartotece karnej ani w Kartotece nieletnich,

9)      kandydat daje rękojmię należytej realizacji zadań z zakresu pracy na stanowisku pedagoga w rodzinnej pieczy zastępczej,

10)  kandydat posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pedagoga,

11)  kandydat posiada nieposzlakowaną opinię,

12)  osoba posiada wiedzę z zakresu prawa rodzinnego, w szczególności:

-   ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

-   ustawy o pomocy społecznej,

-   ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w domowej,

-   kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

-   kodeksu postępowania administracyjnego,

-   oraz aktów wykonawczych do ustaw.

2.      Wymagania dodatkowe:

1)      mile widziane doświadczenie w pracy dzieckiem i rodziną,

2)      samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,

3)      odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań,

4)      dyspozycyjność i mobilność, komunikatywność, kreatywność,

5)      dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,

6)      umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,

7)      umiejętność interpretowania przepisów,

8)      wysoki stopień empatii,

9)      biegła obsługa komputera: pakietów biurowych tj. edytora testu i arkusza kalkulacyjnego,  

10)  umiejętność pracy w zespole,

11)  posiadanie prawa jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem do realizacji potrzeb służbowych.

3.      Zakres wykonywanych zadań, w szczególności:

1)      udział w posiedzeniach dotyczących oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka,

2)      przygotowanie rodziny zastępczej lub prowadzącego RDD na przyjęcie dziecka w pieczy zastępczej, w tym udostępnianie dokumentacji dziecka i jego rodziny, organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku, gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku,

3)      przygotowywanie opinii i diagnoz oraz innych dokumentów określonych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej niezbędnych do realizacji zadań,

4)      współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowymi centrami pomocy rodzinie, ośrodkiem pomocy społecznej, sądem i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, 

5)      realizowanie postanowień sądowych w zakresie umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej,

6)      gromadzenie i analiza dokumentacji kandydatów na rodziny zastępcze, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

7)      organizacja szkoleń dla rodzin zastępczych,

8)      prowadzenie badań pedagogicznych dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej,

9)      zapewnienie  pomocy  i  wsparcia   osobom   sprawującym   rodzinną   pieczę   zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia i specjalistycznego poradnictwa,

10)  wsparcie koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej,

11)  ułatwianie dostępu rodzinom zastępczym do specjalistycznych form opieki nad dzieckiem    i rodziną,

12)  udział w pracach Zespołu ds. rodzinnej pieczy zastępczej,

13)  wsparcie pedagogiczne dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,

14)  prowadzeniu indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców zastępczych i dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,

15)  podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą oraz prowadzącymi rodzinny dom dziecka,

16)  przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obwiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,

17)  zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,

18)  dokumentowanie wykonywanych zadań.

4.      Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)      miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, 

                                 ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 4A, 05-600 Grójec oraz teren powiatu grójeckiego

2)      umowa o pracę,

3)      wymiar czasu pracy – 1 etat.

5.      Wymagane dokumenty aplikacyjne: 

CV powinno być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora danych, którym jest  Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, moich danych osobowych oraz wizerunku zawartych w CV w ramach procesu rekrutacji na stanowisko: Pedagog w zakresie wykraczającym poza katalog danych, o którym mowa w art. 221 KP, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. oraz ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781)”;

Wszystkie CV bez powyższej klauzuli nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji prowadzonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu i będą usuwane z bazy administratora.

Każdy kandydat przystępując do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.

6.      Dodatkowe informacje:

1)      Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

2)      Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.

7.      Termin składania ofert:

CV należy przesłać na adres: pcpr@pcpr.grojec.pl w nieprzekraczalnym terminie do 15.09.2025 r. 

W tytule maila proszę podać: Rekrutacja – Pedagog – umowa o pracę

Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu na adres mailowy pcpr@pcpr.grojec.pl) nie będą rozpatrywane – zostaną usunięte z poczty e-mail.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu zastrzega możliwość unieważnienia ogłoszenia.

DYREKTOR

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu

Ewa Grotek

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu jest: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 4A, 05-600 Grójec.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grójcu, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w PCPR w Grójcu za pomocą adresu e-mail: lukasz.kalinowski@cbi24.pl.
  3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 i § 4 Kodeksu pracy. W przypadku podania przez Panią/Pana innych danych osobowych, niż wymagane przepisami Kodeksu pracy, podstawą ich przetwarzania będzie dobrowolna zgoda, wyrażona na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i/lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO, w związku z art. 221a § 1 i art. 221b § 1 Kodeksu pracy.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym, w związku z naborem na wolne stanowisko pracy, a po zakończeniu procesu rekrutacji – w celach archiwizacyjnych, zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być uprawnione przepisami prawa instytucje oraz podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji celów wskazanych w ust. 4, a w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody - do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;

c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody.

8.      W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

9.      W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w PCPR w Grójcu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych– Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10.  W stosunku do Pani/Pana danych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym dane nie będą profilowane.

11.  Administrator nie będzie przekazywać Pani/Pana danych do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego).

Podanie danych wymaganych przez Administratora jest niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi udział w postępowaniu. Podanie dodatkowych danych, przetwarzanych w oparciu o zgodę jest dobrowolne i nie ma wpływu na udział w postępowaniu rekrutacyjnym.